Επισκεφτείτε και προβληθείτε στον Επαγγελματικό Οδηγό Μελών μας

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Σχολές Γονέων

Σᾶς ἐνημερώνουμε ὅτι ἡ Γενικὴ Γραμματεῖα διὰ Βίου Μάθησης τοῦ ΥΠΔΒΜΘ ἵδρυσε καὶ θέτει σὲ λειτουργία Σχολὲς Γονέων.
Τὸ πρόγραμμα ἀπευθύνεται σὲ γονεῖς ὅλων τῶν ἡλικιῶν καὶ τὰ τμήματα θὰ λειτουργοῦν μὲ τὴν ἐγγραφὴ τουλάχιστον 18 ἀτόμων.
Για τὴν ἔνταξη τῶν ἐνδιαφερομένων στά τμήματα, ἀπαιτεῖται ἡ συμπλήρωση σχετικῆς αἴτησης στό ΔΣ τοῦ Συλλόγου, μέχρι τὴν Παρασκευὴ 11 Φεβρουαρίου 2011 (μικρὴ παράταση).
Τὰ προγράμματα πού παρέχονται στίς Σχολὲς Γονέων εἶναι ἀναρτημένα στόν πίνακα ἀνακοινώσεων τοῦ Σχολείου καὶ στήν ἰστοσελίδα τοῦ Συλλόγου.


Ἡ ἐπίσημη σελίδα τοῦ Ὑπουργείου ἀναφέρει χαρακτηριστικά:
Σχολὲς Γονέων (Σχ.Γ.)


Σκοπὸς τοῦ ἔργου τῶν Σχολῶν Γονέων εἶναι ἡ στήριξη τῶν γονέων ὥστε νά μποροῦν νά ἀνταποκριθοῦν μὲ ἐπιτυχία στό σύνθετο καὶ δύσκολο ῥόλο τους ὅπως αὐτὸς διαμορφώνεται στίς σύγχρονες κοινωνικοοικονομικὲς συνθῆκες. Τὸ ἔργο θὰ προσφέρει στούς γονεῖς καὶ στό οἰκογενειακὸ καὶ σχολικὸ περιβάλλον γνώσεις καὶ εὐκαιρίες γιά προβληματισμό.
Ἀναλυτικότερα, τὸ ἔργο στοχεύει στό νά :
Βελτιωθεῖ ἡ ἐπικοινωνία στήν οἰκογένεια.
Προαχθοῦν οἱ γνώσεις τῶν γονέων σχετικὰ μὲ τὶς ψυχικές, κοινωνικές, πνευματικὲς καὶ ἄλλες ἀνάγκες τῶν παιδιῶν σὲ κάθε στάδιο ἀνάπτυξὴς τους.
Ἀναπτυχθοῦν δεξιότητες γιά τὴν ἔγκαιρη διάγνωση καὶ ἀντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορῶν τῶν παιδιῶν τους.
Ἐνθαρρυνθεῖ ἡ συμμετοχὴ τῶν γονέων στίς σχολικὲς δραστηριότητες καὶ νά ὑποστηριχθεῖ ἡ συνεργασία τους μὲ τούς/τίς ἐκπαιδευτικοὺς.
Ἀποκτηθοῦν συγκεκριμένες ἱκανότητες προκειμένου οἱ γονεῖς νά μποροῦν νά βοηθήσουν τὰ παιδιὰ τους νά ἀντεπεξέλθουν στίς ἀπαιτήσεις τοῦ νηπιαγωγείου, δημοτικοῦ, γυμνασίου καὶ λυκείου.
Ἐνημερωθοῦν οἱ γονεῖς σὲ θέματα ὑγείας τῶν ἰδίων καὶ τῶν παιδιῶν τους.
Ἐνημερωθοῦν οἱ γονεῖς γιά τοὺς τρόπους σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης τῶν παιδιῶν τους ἀνάλογα μὲ τὴν ἡλικία τους.
Γίνει κατανοητὴ ἡ θέση τῶν ἀτόμων τρίτης ἡλικίας στήν κοινωνία, τὴν οἰκογένεια καὶ τὰ κοινὰ.
Γίνει ἐνημέρωση τῶν γονέων γιά τοὺς τρόπους προφυλάξῃς τῶν παιδιῶν ἀπὸ τὴν χρήσῃ τῶν Τεχνολογιῶν Πληροφορικῆς καὶ Ἐπικοινωνιῶν καὶ νά προταθοῦν τρόποι παιδαγωγικῆς καὶ λελογισμένης χρήσης τους.
Βελτιωθεῖ ἡ διαχειρίσῃ τοῦ οἰκογενειακοῦ προγραμματισμοῦ.
Παρασχεθεῖ συμβουλευτικὴ ὑποστήριξη καὶ ἀγωγὴ ὑγείας στίς οἰκογένειες τῶν εὐάλωτων κοινωνικὰ ὁμάδων.
Ἐνημερωθοῦν καὶ νά ὑποστηριχθοῦν ψυχολογικὰ γονεῖς ἀτόμων μὲ ἀναπηρίες.
Στο πλαίσιο τῶν Σχολῶν Γονέων, ἀναπτύσσονται 7 ἐκπαιδευτικὰ προγράμματα:
Ἡ οἰκογένεια στῇ σύγχρονη ἐποχή, διάρκειας 50 ὡρῶν.
Διαφυλικὲς σχέσεις, διάρκειας 25 ὡρῶν.
Ἀνάπτυξη στήν τρίτη ἡλικία, διάρκειας 25 ὡρῶν.
Συνεργασία ἐκπαιδευτικῶν-οἰκογένειας, διάρκειας 25 ὡρῶν.
Ψυχολογικὴ ὑποστήριξη καὶ ἀγωγὴ ὑγείας εὐαλώτων κοινωνικὰ ὁμάδων, διάρκειας 25 ὡρῶν.
Συμβουλευτικὴ γονέων παιδιῶν μὲ ἀναπηρίες, διάρκειας 50 ὡρῶν.
Στερεότυπα καὶ διακρίσεις στήν οἰκογένεια, διάρκειας 25 ὡρῶν.

Οἱ βασικὲς θεματικὲς ἑνότητές που ἀναπτύσσονται στα τμήματα τῶν παραπάνω προγραμμάτων εἶναι:
Δομὴ καὶ λειτουργία τῆς ἑλληνικῆς οἰκογένειας.
Προσαρμογὴ τοῦ παιδιοῦ στό σχολεῖο.
Ὑγεία καὶ ἀσφάλεια στό χῶρο τῆς οἰκίας, τοῦ σχολείου καὶ σὲ χώρους παιδικῆς ἀναψυχῆς.
Ἐξάρτησῃ ἀπὸ καπνό, ἀλκοόλ, ναρκωτικὰ.
Ὀδικὴ συμπεριφορὰ καὶ ἀσφάλεια.
Θέματα διατροφῆς.
Σημασία τῆς σωματικῆς ᾂσκησῃς.
Ὑγεία καὶ ἀσφάλεια στό χῶρο ἐργασίας.
Σεξουαλικὴ ἀγωγὴ.
Τρίτη ἡλικία καὶ οἰκογένεια.
Διαχείρισῃ ἐλευθέρου χρόνου.
Χρήση τῶν Τεχνολογιῶν Πληροφορικῆς καὶ Ἐπικοινωνιῶν.
Ἐπαγγελματικὸς προσανατολισμὸς.
Κατανάλωση καὶ διαφήμιση.
Οἰκογενειακὸς προϋπολογισμὸς.
Συνεργασία ἐκπαιδευτικοῦ-γονέων- παιδιοῦ.
Ἐκπαιδευτικοί, οἰκογένεια καὶ διάγνωση κλίσεων.
Προὼθησῃ τῆς ἰσότητας τῶν φύλων.
Προβλήματα συμπεριφορὰς μαθητῶν/τριῶν.
Συνεργασία γονέων-μεταναστῶν.
Ψυχολογικὴ ὑποστήριξη.
Ἀγωγὴ ὑγείας.
Συμβουλευτικὴ γονέων παιδιῶν μὲ ἀναπηρίες.
Στερεότυπα καὶ διακρίσεις στήν οἰκογένεια.

Ὁμάδα Στόχος

Τὸ πρόγραμμα ἀπευθύνεται σὲ γονεῖς παιδιῶν ὅλων τῶν ἡλικιῶν, κάθε ἐθνικῆς προέλευσης, ἡλικίας καὶ μόρφωσης, σὲ μελλοντικοὺς γονεῖς, γονεῖς ἀτόμων μὲ ἀναπηρίες, ἐκπαιδευτικούς, ἐνήλικες τρίτης ἡλικίας, εὐάλωτες κοινωνικὰ ὁμάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: